Τετάρτη 2 Μαΐου 2018

ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ Π.Ε. ΘΕΣΠΡΩΤΙΑΣ
ΑΝΟΙΧΤΗ ΕΠΙΣΤΟΛΗ

Αγαπητοί  γονείς,
Εμείς, οι εκπαιδευτικοί των παιδιών σας, νιώθουμε την ανάγκη να επικοινωνήσουμε μαζί σας και να μοιραστούμε την αγωνία μας για τη Δημόσια και Δωρεάν εκπαίδευση που καθημερινά βρίσκεται στο στόχαστρο βίαιων περικοπών, συρρίκνωσης, υποβάθμισης και απαξίωσης.
Η φοίτηση στο Nηπιαγωγείο αποτελεί από μόνη της μια ιδιαίτερα κρίσιμη εκπαιδευτική περίοδο. Είναι η περίοδος της απομάκρυνσης των παιδιών από την ασφάλεια της οικογενειακής θαλπωρής και αποτελεί ταυτόχρονα εισαγωγή στα πρώτα εκπαιδευτικά βήματα.
       Την περίοδο αυτή κορυφώνεται ένας μεγάλος αγώνας  χρόνων,  εκπαιδευτικών και γονέων,   για την άμεση και καθολική  θεσμοθέτηση της δίχρονης υποχρεωτικής προσχολικής αγωγής και εκπαίδευσης στο δημόσιο νηπιαγωγείο για όλα τα παιδιά ηλικίας 4 έως 6 χρόνων.
    Από τη Βουλή ψηφίστηκε νομοθετική  ρύθμιση σύμφωνα με την οποία, η φοίτηση για τα νήπια που συμπληρώνουν ηλικία τεσσάρων (4) ετών, γίνεται υποχρεωτική σταδιακά από το σχολικό έτος 2018-2019, κατά δήμους, οι οποίοι ορίζονται με κοινή απόφαση των Υπουργών Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων και Οικονομικών, ύστερα από εισήγηση των Περιφερειακών Διευθυντών Εκπαίδευσης .
 Στη Θεσπρωτία οι δήμαρχοι Φιλιατών και Σουλίου συμφώνησαν για την άμεση εφαρμογή της δίχρονης υποχρεωτικής προσχολικής αγωγής.Ο δήμαρχος Ηγουμενίτσας εξέφρασε την αντίθεσή του στην καθιέρωση της δίχρονης υποχρεωτικής Π.Α., συμφωνώντας με τη σχετική απόφαση της ΚΕΔΕ .
Θέλουμε να θυμίσουμε ότι την τρέχουσα χρονιά δεκάδες παιδιά νηπιακής ηλικίας έμειναν έξω από τους παιδικούς σταθμούς του Δήμου Ηγουμενίτσας με ευθύνη της Δημοτικής Αρχής  . Επίσης στον Δήμο Ηγουμενίτσας καμία πρόβλεψη , ουσιαστικά , δεν υπάρχει εδώ και χρόνια για το κτιριακό πρόβλημα που αντιμετωπίζουν τα Νηπιαγωγεία και έχει ως αποτέλεσμα τα περισσότερα να στεγάζονται σε ενοικιαζόμενα κτίρια .
  • Η επί μέρους σταδιακή εφαρμογή κατά περιοχές νομιμοποιεί την παροχή άνισων ευκαιριών στην υποχρεωτική πλέον εκπαίδευση για τα παιδιά προνηπιακής ηλικίας.
  • Η θεσμοθέτηση συνδέεται με την προϋπόθεση να μην προκύπτει «δαπάνη για το δημόσιο», άρα χωρίς ούτε ένα ευρώ για διορισμούς Nηπιαγωγών και για υποδομές (δημόσια κτίρια κλπ).
     Με τη διετή φοίτηση στο Νηπιαγωγείο, εξασφαλίζεται στο παιδί ένα σταθερό περιβάλλον, ως προς το χώρο ,τα πρόσωπα,  το παιδί  εμπλέκεται σε εκπαιδευτικές διαδικασίες που υπηρετούν συγκεκριμένους μαθησιακούς στόχους,   σύμφωνα με το αναλυτικό πρόγραμμα, από παιδαγωγούς με εξειδίκευση στην εκπαίδευση  παιδιών από 4-6 ετών , δηλαδή τις Νηπιαγωγούς ΠΕ60 και ολοκληρώνουν αποτελεσματικά τους στόχους του αναλυτικού προγράμματος για  την  ομαλή   μετάβαση στο  Δημοτικό Σχολείο.
Στο Δημόσιο Νηπιαγωγείο παρέχεται αντισταθμιστική αγωγή  ιδιαίτερα  για εκείνα τα παιδιά που προέρχονται από μη προνομιούχα κοινωνικά στρώματα ,με δομές (Ειδικά νηπιαγωγεία, Τμήματα Ένταξης, Παράλληλη στήριξη ,Τάξεις υποδοχής) για την υποστήριξη των παιδιών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, δομές που απουσιάζουν από τους παιδικούς σταθμούς.
Το Νηπιαγωγείο παρέχει δυνατότητα παρακολούθησης ολοήμερου προγράμματος έως τις 4 μ.μ. για τους εργαζόμενους γονείς αλλά και γονείς που το επιθυμούν.
Η εφαρμογή της δίχρονης υποχρωτικής φοίτησης στο Νηπιαγωγείο σε καμία περίπτωση ούτε  βλάπτει τη λειτουργία των παιδικών σταθμών ούτε  θίγει τα εργασιακά δικαιώματα των βρεφονηπιοκόμων, αφού ήδη χιλιάδες παιδιά ηλικίας 0 έως 4 ετών μένουν έξω από τους παιδικούς σταθμούς επειδή δεν υπάρχουν θέσεις.Αντίθετα  θα απελευθερώσει θέσεις για παιδιά έως τα 4 που οι γονείς τους αναγκάζονται να τα στείλουν σε ιδιωτικούς παιδικούς σταθμούς, με αποτέλεσμα να επιβαρύνονται οικονομικά στην εποχή μεγάλης οικονομικής κρίσης που βιώνουμε. Τονίζουμε επίσης ότι :
  • Η δυνατότητα φοίτησης των προνηπίων σε παιδικούς σταθμούς σημαίνει την ιδιωτικοποίηση για πρώτη φορά τμήματος της υποχρεωτικής εκπαίδευσης. Σημαίνει την εισαγωγή των διδάκτρων και  του κουπονιού (voucher) στην εκπαίδευση, αρχικά για τα προνήπια που φοιτούν στους παιδικούς σταθμούς, στο μοντέλο της καταβολής των τροφείων που ισχύει σήμερα, με δυνατότητα επέκτασης σε όλο το νηπιαγωγείο και στη συνέχεια στο δημοτικό. Επιδιώκουν με τον τρόπο αυτό να  μετατρέψουν την  εκπαίδευση σε  εμπόρευμα προς πώληση με πελάτες τους γονείς και τους μαθητές..
  • Ταυτόχρονα ευνοείται η ακόμη μεγαλύτερη επέκταση των ελαστικών μορφών εργασίας με συμβασιούχους κάθε μορφής (προγράμματα ΕΣΠΑ, ωφελούμενους κλπ) στην εκπαίδευση με όλες τις δυσμενείς επιπτώσεις για την ποιότητα του παρεχόμενου εκπαιδευτικού έργου.        
Αγαπητοί γονείς ,ο αγώνας που δίνεται τώρα είναι κρίσιμος και καθοριστικός για το παρόν και το μέλλον του Δημόσιου Νηπιαγωγείου και του Δημόσιου Σχολείου, κρίνουμε απαραίτητη τη στήριξή σας στις  διεκδικήσεις μας:
  • Άμεση θεσμοθέτηση της δίχρονης υποχρεωτικής προσχολικής αγωγής και εκπαίδευσης  σε όλη την επικράτεια αποκλειστικά στο δημόσιο νηπιαγωγείο με όλες τις υποστηρικτικές Δομές σε πλήρη ανάπτυξη.
  • Ακύρωση οποιασδήποτε προσπάθειας υπαγωγής των νηπιαγωγείων και της εκπαίδευσης στους Δήμους.
  • Μόνιμοι διορισμοί Νηπιαγωγών, εκπαιδευτικού  προσωπικού.

·         Ίδρυση νέων νηπιαγωγείων και εξασφάλιση  των απαραίτητων κτιριακών και υλικοτεχνικών υποδομών για την άμεση εφαρμογή της  δίχρονης προσχολικής αγωγής στο Δημόσιο Νηπιαγωγείο άμεσα σε ολόκληρη τη χώρα.