Δευτέρα 4 Μαΐου 2020

ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ
Π.Ε. ΘΕΣΠΡΩΤΙΑΣ
ΠΡΟΣ:  Μέλη Συλλόγου 
    

 
αρ. πρωτ.: 34
Ηγουμενίτσα 03/05/2020
syl.ekp.pe.thesp@gmail.com

 
 







AΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ  ΕΞ ΑΠΟΣΤΑΣΕΩΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΣΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ

Εν μέσω πανδημίας, με κλειστά τα σχολεία, το υπουργείο Παιδείας, κατέθεσε πολυνομοσχέδιο για διαβούλευση, που όχι μόνο δεν επιλύει ζητήματα που προκύψανε στις πρωτόγνωρες συνθήκες που ζούμε, αλλά , αντίθετα, ορθώνει νέα εμπόδια στην προσπάθεια των παιδιών να μορφωθούν, χειροτερεύει τους όρους της εκπαιδευτικής διαδικασίας, ανοίγει το δρόμο για την παραπέρα απαξίωση του Δημόσιου Σχολείου. Συγκεκριμένα για το νηπιαγωγείο:
·        Αυξάνει από την επόμενη χρονιά τον αριθμό των νηπίων ανά τμήμα τα οποία  σε αρκετές περιπτώσεις φιλοξενούνται σε ακατάλληλες αίθουσες αντί να φροντίσει για λόγους υγιεινής εν μέσω πανδημίας, να μειώσει όσο περισσότερο γίνεται τον αριθμό των μαθητών ανά τμήμα.
·        Προγραμματίζει να καταργήσει και να συγχωνεύσει τμήματα, να μετακινήσει μαθητές και εκπαιδευτικούς αφού καθιερώνει ως ελάχιστο αριθμό τους 16 για τη λειτουργία τμήματος στα διθέσια και πάνω Νηπιαγωγεία και στέλνει στην ανεργία χιλιάδες αναπληρωτές.
·        Η «σχολειοποίηση» του Νηπιαγωγείου και ο κατακερματισμός της γνώσης με την κατάτμηση σε διακριτά διδακτικά αντικείμενα με την εισαγωγή των Αγγλικών σε πρώτη φάση και αργότερα της Φυσικής Αγωγής και της Πληροφορικής σε δεύτερο χρόνο δεν λαμβάνει υπόψη τις ιδιαίτερες εκπαιδευτικές ανάγκες των νηπίων.
 Η σύνοδος των Προέδρων των Παιδαγωγικών Τμημάτων και των Κοσμητόρων των Πανεπιστημίων της χώρας, από τον Φεβρουάριο του 2020 ανακοίνωσαν την αντίθεσή τους με την εισαγωγή ειδικοτήτων στο νηπιαγωγείο .

·        Ταυτόχρονα εν μέσω πανδημίας και πασχαλινών διακοπών το υπ. Παιδείας ξεκίνησε τη σύγχρονη «εξ αποστάσεως διδασκαλία» και στα νηπιαγωγεία. Προκαλεί τουλάχιστον θυμηδία η εμμονή του Υπουργείου για την εφαρμογή της και στα παιδιά της προσχολικής ηλικίας , όταν από πουθενά δεν προκύπτει η   υποχρεωτικότητά της για καμία βαθμίδα της εκπαίδευσης . Την Πέμπτη 23/4 ζητήθηκε από τις Προϊσταμένες να επικαιροποιήσουν  στοιχεία στο myschool, να δηλώσουν ομάδες υποστήριξης, να συμμετέχουν σε τηλεδιάσκεψη-ενημέρωση (Παρασκευή 24/4) όλα αυτά μέσα σε ένα 24ωρο. Με τον ίδιο τρόπο την Τρίτη 28/04/2020 ζητήθηκαν στοιχεία για τον βαθμό υλοποίησης της εξ αποστάσεως διδασκαλίας .  
Είναι φανερό ότι το υπουργείο και η Κυβέρνηση προσπαθούν να ωραιοποιήσουν την κατάσταση , ότι όλα λειτουργούν ρολόι. Στην τηλεδιάσκεψη μεταξύ άλλων ακούστηκε από την κυρία Γκίκα ότι οι εκπαιδευτικοί είμαστε υποχρεωμένοι να γνωρίζουμε την τεχνολογία, αλήθεια από πού προκύπτει αυτό, πολλά χρόνια τώρα πάγιο αίτημα του κλάδου μας είναι η επιμόρφωση για όλους τους εκπαιδευτικούς.
Πέραν τούτου στο  Νηπιαγωγείο προκύπτουν όμως και παιδαγωγικά θέματα, γιατί η δια ζώσης επαφή με τα νήπια και η κοινωνικοποίησή τους είναι αναντικατάστατη, όποιο μέσο κι αν χρησιμοποιήσουμε.  Γι΄ αυτό είναι επιβεβλημένο, κι αυτό έκαναν οι Νηπιαγωγοί, αξιοποιώντας κάθε τεχνολογικό μέσο, βρέθηκαν κοντά στους μαθητές τους, στις οικογένειες τους, αντάλλαξαν μια ζεστή κουβέντα, που την έχουν ανάγκη, πρότειναν ένα όμορφο παραμύθι, μια ωραία ταινία.
Προσπάθησαν να αναπληρώσουν το κενό από όλα αυτά που θα έκαναν στην τάξη τους. Γιατί σε αυτή την ηλικία ο δεσμός, η αλληλεπίδραση είναι το πιο ισχυρό μας μέσο για τους μικρούς μας μαθητές. Οι Νηπιαγωγοί δεν κάνουν μάθημα στον πίνακα, αλλά βιωματικά, ανάλογα με τις δυνατότητες και τους προβληματισμούς των παιδιών.
Ξεκαθαρίζουμε στο Υπουργείο Παιδείας ότι θα λάβουν απάντηση στα αντιεκπαιδευτικά σχέδιά τους και τις μεθοδεύσεις τους:
Γιατί τα νηπιαγωγεία μας χρειάζονται ολιγομελή τμήματα, μόνιμους εκπαιδευτικούς, τμήματα ένταξης, βοηθητικό προσωπικό και σύγχρονα ασφαλή κτήρια.
Όσο και αν στύψουμε το μυαλό μας μελετώντας διατάξεις, άρθρα και παραγράφους τίποτα δεν θα ανακαλύψουμε από τα παραπάνω, γιατί αυτή η κυβέρνηση, όπως και οι προηγούμενες, τίποτα δεν μοιράζουν απλόχερα προς όφελος του δημόσιου σχολείου και των μαθητών που φοιτούν σε αυτό.
Αυτό είναι ξεκάθαρο αφού δε φρόντισαν να εξασφαλίσουν την εφαρμογή της Δίχρονης Προσχολικής αγωγής με όρους και προϋποθέσεις που αξίζουν στα νήπια, χωρίς ίχνος χρηματοδότησης, χωρίς κτήρια, χωρίς εξοπλισμό.
Η επιλογή των μεθόδων υλοποίησής της εξ αποστάσεως διδασκαλίας είναι της αποκλειστικής ευθύνης των εκπαιδευτικών της σχολικής μονάδας, με βάση την άποψη που έχουν διαμορφώσει για τη λειτουργία της τάξης τους από την καθημερινή επαφή τους με τους μαθητές λαμβάνοντας υπόψη και τις τεχνικές δυνατότητες που έχουν ή δεν έχουν οι μαθητές τους. Ας συνεχίσουν το παιδαγωγικό τους έργο αξιοποιώντας τα μέσα που κρίνουν καταλληλότερα, προσπαθώντας να έχουν οι μαθητές μια θετική εμπειρία αυτή τη δύσκολη περίοδο.
Θέλουμε επίσης να τονίσουμε ότι καμία προστασία δεν προβλέπεται από το Υπουργείο Παιδείας για τους εκπαιδευτικούς ως εργαζόμενους σε συνθήκες τηλεργασίας . Πολλά ζητήματα προστασίας προσωπικών δεδομένων προκύπτουν για όλους τους εμπλεκόμενους . Η κάμερα εισχωρεί στον προσωπικό χώρο τόσο των μαθητών αλλά και στον ευρύτερο χώρο των σπιτιών μαθητών και εκπαιδευτικών . Είναι προφανές ότι πρόκειται για παραβίαση του οικογενειακού ασύλου .
Ως σύλλογος είμαστε διατεθειμένοι , όπως έχουμε πράξει και στο παρελθόν , να στηρίξουμε με κάθε τρόπο και με κάθε μέσο όποιον συνάδελφο βρεθεί στη δυσάρεστη θέση , προσπαθώντας καθημερινά να βρεθεί δίπλα στους μαθητές του , δει τα προσωπικά του δεδομένα αναρτημένα σε μέσα κοινωνικής δικτύωσης .
Καμία απειλή, καμία διοικητική αυθαιρεσία, κανένας εκβιασμός , απ’ όπου και αν προέρχεται . δε θα γίνει αποδεκτός. Καλούμε τους συναδέλφους να κρατούν ενήμερο το Δ.Σ του Συλλόγου .

                                                                                       Για το  Δ.Σ.

Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ                                                                                                                  Ο ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ


   ΧΡΙΣΤΟΦΙΔΗΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ                                                                                                          ΤΣΟΔΟΥΛΟΣ ΚΥΡΙΑΚΟΣ